Paris’te scooter yasağı: Hepsi bir gecede geri çağrıldı
Elektrikli scooterları yasaklayan ilk Avrupa başkenti olan Paris de bu araçların dünyaya yayılmasında önemli rol oynadı. 2018 yılında paylaşımlı elektrikli scooterlar ilk kez Paris pazarına sunuldu.
Paris halkı ve belediyesi, elektrikli scooterların kentte yarattığı sorunları beş yıldır tartışıyor. Yasaklama kararının ardından dün gece kentte bulunan 15 bin elektrikli scooter geri çağrıldı.
GÜVENLİK KAYGILARI ARTTI
Özellikle gençlerin tercih ettiği elektrikli scooterlar, yıllardır siyasetçilerden de tepki alıyor.
Güvenlik endişeleri, yaya stresi ve şehir sokaklarının yığınlar halinde park edilen scooterlar tarafından tıkandığı konusunda uyarılar vardı.
2020 yılında, elektrikli scooterların tehlikeli kullanımına ilişkin şikayetlerin ardından Paris Şehri, operatör sayısını sınırlayan ve hızları otomatik olarak takip edip sınırlandıran dünyanın en katı elektrikli scooter düzenlemelerini uygulamaya koydu. Ancak bu, tartışmaları yatıştırmaya yetmedi.
REFERANDUMUN YÜZDE 90’INDA “YASAK” KARARI VAR
Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, Nisan ayında scooter konusunda referandum düzenledi. Paris halkının yüzde 90’ı bu referandumda scooter’ların yasaklanması yönünde oy kullandı. Referanduma katılım yüzde 7,5’te kalsa da Hidalgo kararı devreye soktu.
Elektrikli scooterlar çoğunlukla kısa mesafeler için kullanılır. Paris Belediyesi, kentin toplu taşıma ağının ve bisiklet yollarının halka yeterli olması gerektiğini düşünüyor.
2021’DE 24 KİŞİ ÖLDÜ
2021 yılında Fransa genelinde elektrikli scooterların karıştığı kazalarda biri başkentte olmak üzere 24 kişi hayatını kaybetti.
Geçtiğimiz yıl Paris’te 3’ü ölümcül olmak üzere toplam 459 kaza meydana geldi.